سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر آزار و درد بایدت تحمل نمود و گرنه هرگز خرسند نخواهى بود . [نهج البلاغه]
خاکریز31 عاشوراخوی

رحیم اوغلی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/11:: 12:23 صبح     |     () نظر

شهید داوود صمدلویی و...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/11:: 12:20 صبح     |     () نظر

شهید قره باغی زاده و مهدیزاده


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/11:: 12:18 صبح     |     () نظر

مرحوم حاج شیخ نورعلی-62


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/11:: 12:17 صبح     |     () نظر

شفاعت نامه رزمندگان گردان علی اکبر ع خوی- از لشگر 31عاشورا - قبل از عملیات کربلای8

 

در ایام دفاع مقدس، گرفتن قول شفاعت از یکدیگر توسط رزمندگان اسلام،بصورت شفاهی و کتبی مرسوم بوده و در کمتر جایی تنظیم شفاعتنامه بصورت گروهی را بنده شخصا دیده ام؛ حتی در موزه اثار دفاع مقدس در روبروی لانه جاسوسی امریکا نیز مشاهده نکرده ام و لذا بسیار نادر است.البته بنده یکی از شفاعتنامه های انفرادی را نیز بعنوان سند نگه داشته ام که بعد ها در وبلاگ فوق قرار خواهم داد و مربوط میشود به شهید عزیز جواد محمودیان که به یکی از رزمندگان قول شفاعت داده اند.

  آنچه که در زیر می بینید تصویر یکی از این شفاعتنامه هاست که پیش از عملیات کربلای 8 بصورت گروهی و بین بچه های گردان حضرت علی اکبر(ع) تهیه شده است. بسیجیان گردان حضرت علی اکبر(ع) از اهالی شهرستان خوی وسایر شهرهای اذربایجانغربی و شرقی و اردبیل بوده اند ولی کادر واکثر نیروهای ان از شهرستان خوی بوده ولذا در لشگر عاشورا بنام شهر خوی نامیده میشد که در عملیات کربلای 5 منطقه پنج ضلعی ماموریت سه گردان را انجام داد و بهمین خاطر از هر گروهان تنها یکدسته برگشته بود و بقیه نفرات اکثرا زخمی و تعدادی نیز بشهادت رسیده بودند.

 مهمتر و زیباتر از متن این شفاعت نامه، شرط آن است که نشانه ای از بصیرت و پاکدلی بسیجیان لشکر 31عاشوراست. این شرط در حاشیه متن اصلی نوشته شده است بدین مضمون که شفاعت شهدا شامل کسانی خواهد بود که راه دوستان شهید خود را ادامه داده ودر خط ولایت و اسلام بمانند.

نکته اخر اینکه: این شفاعت نامه توسط برادر سعید علیزاده تهیه شده بود و اسامی امضا کنندگان در ذیل ان تایپ کردم و اصل انرا به بنیاد حفظ و اثار دفاع مقدس استان ا.غربی تحویل داده ام.

 ?شفاعت نامه رزمندگان گردان علی اکبر ع از لشگر ?? عاشورا - قبل از عملیات کربلای ?

 

3/12/65 بسم ربّ الشّهدا والصّدیقین اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک بعد قتل اعدائک 

سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار

با نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با عرض سلام  و تحیات بیکران به حضور آقا امام زمان (عج(

بدینوسیله با عنایات خاص حضرت باریتعالی توفیق حاصل شد که در عملیات........ جمعاً شرکتی داشته باشیم و در خدمت آقا امام زمان و فرماندهی ایشان به نبرد و ستیز با کفار بپردازیم ولی از آن جایی که طبعاً شهدایی هم در این عملیات باید و شاید شهید بشوند که شهید خواهند شد لذا خواستیم تا با امضا کردن این ورق پاره به همدیگر قول شفاعت داده و در روز قیامت در محضر شهدا روسفید و سرافراز باشیم، انشاءالله         همه باهم دست دعا برداشته و بر عمر شریف امام امت دعا کنیم

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

توجه: البته با یک شرط و آن اینکه: هر برادر که باقی می ماند باید راه برادرش را ادامه دهد و شفاعت باعث نشود که در اطاعات و عبادات سستی و تنبلی به خرج داده شود.

اسامی نفرات امضا کننده از دسته شهید عزت ا... رحمانی:برادران

میکائیل رزمخواه- صفر ملاقاسمی- شهید میر قاسم لطیف زاده – رحیم دادخواهی- یونس موسی زاده -  اسدپور- علی معرفت - مرحوم حیدر کاظمی(پیر جبهه ها از اول جنگ تا اخر بودند ودر مصلی نماز جمعه قبل از نماز عصر دراز کشیده و به جان افرین پیوستند) – علی.....  - ابراهیم اسلامی- محمد اسدپور – صابر اقایی- سعید علیزاده – التفات رحیم پور-   محمد تقی عیدی - قربانعلی فلنگی(پیر جبهه ها از اردبیل که تا اخر جنگ در جبهه بودند)- کاظم عزیزی- ارشد خلیل زاده – یوسف اجاقی-جواد پیدا- علیرضا ... – قاسم زمانلو-غلامحسین حسن زاده- .......عباسعلی دشتی – اسرافیل زکی – میر مهدی موسوی- محمد علی هادی زاده(با عرض معذرت از چند نفری که اسمشان را درست نتونستم بخونم ویا شهید شدندنامشان را قید نکرده ام، انشا اله دوستان در اسامی خوانده نشده کمکم نمایند در قسمت نظر دهید)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/9:: 2:17 عصر     |     () نظر

جمعی از پاسداران و بسیجیان خوی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/2:: 5:22 عصر     |     () نظر

شادرخ- مرادخانی یوسفی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/2:: 5:21 عصر     |     () نظر

حاج شیخ حسن هاشمزاده


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/2:: 5:15 عصر     |     () نظر

شهید محمد قنبرلو -مریوان سال 60-59


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/2:: 5:12 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/2:: 10:18 صبح     |     () نظر
<      1   2